Η επιλογές στην
Ναυτιλία για αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, μαζί με την πρόκληση της
ψηφιοποίησης και τώρα την κρίση του κοροναϊού, φαντάζουν σχεδόν παρόμοιας κλίμακας
με ότι είχε συμβεί με τη μετάβαση από το πανί στον ατμό και ακολούθως στις
μηχανές εσωτερικής καύσεως...
Όταν
οι Νορβηγοί εφοπλιστές σε συνεργασία με την κυβέρνησή τους ηγούνται, με
σύγχρονες αντιλήψεις και ευθύνες, για την παγκόσμια οικονομία και κοινότητα,
στην Ελλάδα γίνεται επιλογή να ακολουθούμε ακριβώς την αντίθετη ρότα…
Οι
κυβερνήσεις μας, ουραγοί και καθοδηγούμενοι από τις πλέον συντηρητικότερες παγκοσμίως
απόψεις για την σχέση της ναυτιλίας με την προστασία του περιβάλλοντος και την
κλιματική αλλαγή, διαμορφώνουν στον ΙMΟ συμμαχίες "καθυστέρησης λήψης των
αναγκαίων μέτρων", ξοδεύοντας εθνικό διπλωματικό κεφάλαιο της χώρας, ικανοποιώντας πρόσκαιρα συμφέροντα συγκεκριμένης κατηγορίας
ενδιαφερομένων, με σίγουρα αρνητικά αποτελέσματα εις βάρος της φήμης για το ελληνικό
ναυτιλιακό cluster.
Όταν
η Ένωση Νορβηγών Εφοπλιστών επιχειρεί αυτοτελώς, χωρίς να υποχρεώνεται από
διεθνείς οργανισμούς, σημαντικό βήμα προς μια κλιματικά ουδέτερη ναυτιλία, προκρίνοντας
μια συμφωνία των μελών της για μηδενικές εκπομπές άνθρακα από τα πλοία έως το
2050 και παρουσιάζοντάς την στρατηγική αυτήν στην πρωθυπουργό της Νορβηγίας,
Εrna Solberg, η Ελληνική Ένωση υποχρεώνει το Υπουργείο επί της Ναυτιλίας να
παπαγαλίζει θέσεις και απόψεις ξεπερασμένες και ολοένα και περισσότερο περιθωριακές
στην διεθνή δυναμική των πραγμάτων.
Είναι
εντυπωσιακό το γεγονός ότι αυτή η στρατηγική των Νορβηγών υπερβαίνει δηκτικά
τον ούτως ή άλλως υπόλογο, για τις καθυστερήσεις επί του συγκεκριμένου θέματος της
εκπομπής ρύπων από τις θαλάσσιες μεταφορές, IMO, ο οποίος έχει θέσει ως στόχο τη
μείωση των εκπομπών άνθρακα κατά 50% έως το 2050.
Οι
Νορβηγοί μπαίνουν στην πρωτοπορία των διεθνών παραγόντων και γράφουν Ιστορία…
Επιλέγουν
να σύρουν το άρμα ώστε οι εκπομπές άνθρακα να έχουν μειωθεί κατά το ήμισυ έως
το 2030, ενώ από το 2030 οι Νορβηγοί πλοιοκτήτες θα πραγματοποιούν παραγγελίες
πλοίων τα οποία αποκλειστικά θα διαθέτουν κατάλληλες τεχνολογίες για τον
εκμηδενισμό των εκπομπών τους. Από το 2050 και μετά, το σύνολο των πλοίων του
νορβηγικού στόλου θα είναι κλιματικά ουδέτερο, ενώ ταυτόχρονα η Ένωση τους θα
επιζητήσει τη θέσπιση μιας διεθνούς νομοθεσίας για την απαγόρευση πλοίων με
εκπομπές επιβλαβών αερίων...
Αντιλαμβανόμαστε
ότι όλο και περισσότερο αυξάνονται οι φωνές στη διεθνή κοινότητα, θεσμών και
πολιτών, για πλήρη περιορισμό των εκπομπών της ναυτιλίας έως το 2050. Πριν από
την Ένωση Νορβηγών Εφοπλιστών, μάλιστα, η Maersk και η Maritime Belge (CMB) είχαν
εκφράσει την επιθυμία τους για μηδενικές εκπομπές έως το 2050…
Δεν
έχουν άδικο όσοι/ες, από Έλληνες αλλά και διεθνείς παράγοντες, παρακολουθούν με
ενόχληση τις επιλογές των διαμορφωτών των αποφάσεων από την ελληνική πλευρά…
Να θυμηθούμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό. Την αντίστοιχη μεθοδολογία διαχείρισης προέκρινε η Ελλάδα κάμποσα χρόνια πριν, με τα πλοία διπλού τοιχώματος (double hull) και αργότερα με θέματα επιθεωρήσεων πλοίων και το Port State Control, αλλά και σε άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις που έχουμε καταγράψει τα τελευταία τριάντα χρόνια...
Δεν γίνεται μια χώρα πρωτοπόρα στο τομέα να εμφανίζεται, τόσο πολύ και επανειλημμένως, πίσω από τις εξελίξεις...
Αντί να είναι οδηγός και δημιουργός λύσεων και μεθόδων διευθέτησης σχετικών θεμάτων προς όφελος της κοινωνίας των εθνών να εμφανίζεται διαχρονικά ως φορέας απόψεων και μεθοδεύσεων υπέρ μερίδας συμφερόντων που αφορούν και αναφέρονται σε κάτι από το παρελθόν…
Αντί να είναι οδηγός και δημιουργός λύσεων και μεθόδων διευθέτησης σχετικών θεμάτων προς όφελος της κοινωνίας των εθνών να εμφανίζεται διαχρονικά ως φορέας απόψεων και μεθοδεύσεων υπέρ μερίδας συμφερόντων που αφορούν και αναφέρονται σε κάτι από το παρελθόν…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου