Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2014

Mελέτη με αναφορά στις ελληνικές «άγονες» ακτοπλοϊκές και αεροπορικές γραμμές


http://www.maritime-unipi.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=192&Itemid=95&lang=el

Στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά, ολοκληρώθηκε πρόσφατα μελέτη με αναφορά στις ελληνικές «άγονες» ακτοπλοϊκές και αεροπορικές γραμμές, με τίτλο «Ανασκόπηση Κόστους Παροχής Δημόσιας Υπηρεσίας Θαλάσσιας και Αεροπορικής Μεταφοράς Επιβατών: Η περίπτωση της Ελλάδας». Στη μελέτη διερευνήθηκαν μια σειρά ζητημάτων που αφορούν στο κόστος των υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών από θαλάσσης και αέρος, έως και το 2011, οι οποίες χρηματοδοτούνται από την Πολιτεία στο πλαίσιο της Υποχρέωσης παροχής Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ).
Για τις ακτοπλοϊκές γραμμές εκπονήθηκε ένα μοντέλο κόστους / κερδοφορίας ανά γραμμή, το οποίο έδειξε ότι έχει μια καλή στατιστική αξιοπιστία για υποστήριξη αποφάσεων και χάραξη πολιτικής, παρέχοντας ταυτόχρονα ένα πλαίσιο για περαιτέρω ανάλυση και έρευνα επί των δικτύων ΥΔΥ.
Διερευνώντας τα δύο δίκτυα, τόσο συνολικά, όσο και σε επίπεδο μεμονωμένων γραμμών, διαπιστώθηκαν σημαντικές διαφοροποιήσεις, οφειλόμενες σε μια σειρά παραγόντων στις οποίες περιλαμβάνονται: Υψηλή λειτουργική πολυπλοκότητα, διαφοροποιημένες απαιτήσεις λόγω της νησιωτικής φύσης της Ελλάδας, επιρροή τοπικών κέντρων πίεσης, αβεβαιότητα της επιβατικής ζήτησης, υψηλός βαθμός εποχικότητας και ατελής σχεδιασμός δικτύου.
Η ερευνητική ομάδα που εκπόνησε τη μελέτη αποτελείται από τους: Υπ.Διδάκτορα Ι. Αγγελόπουλο, Καθ. Κ. Χλωμούδη, Καθ. Ε. Παπαδημητρίου και Υπ.Διδάκτορα Κ. Χριστόφα
Η έρευνα δημοσιεύεται στο ακαδημαϊκό περιοδικό International Journal of Maritime, Trade and Economic Issues (www.ijmtei.com)
Σχετικά αρχεία: PSO Cost paper v3.6

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου